Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Elektrikli Araçlar Ne Kadar Yeşil?

Güncelleme :19.12.2021

 Elektrikli araçlar elektrik ihtiyacını emisyon yoğunluklu fosil yakıtlar, nükleer yada az ölçüde yenilenebilir enerjiden elde edilebilmektedir. Yani aracınız kendisi emisyon salmasa da, elektrik tesislerinden emisyon salınımını gerçekleştirmektedir.

Yapılan bir çok araştırma sonucuna göre, elektrikli araçlar, içten yanmalı motorlara sahip araçlara göre daha az emisyon ve sera gazı salmaktadır. Elektrikli araçlar elektrikle çalışmasına rağmen nasıl olur da sera emisyon salınımı gerçekleştirir? Elektrikli araçlar elektrik ihtiyacını emisyon yoğunluklu fosil yakıtlar, nükleer yada az ölçüde yenilenebilir enerjiden elde edilebilmektedir. Yani aracınız kendisi emisyon salmasa da, elektrik tesislerinden emisyon salınımını gerçekleştirmektedir. Diğer ülkelerden farklı olarak Norveç elektrik ihtiyacının %98 ini hidroelektrik santrallerinden karşılamaktadır. 

Peki diğer ülkeler elektrik ihtiyaçlarını hangi yöntemler ile karşılamaktadır:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Türkiye’de kullanılan enerji kaynakları;

 

 

 

 

 

 

 Peki Üretim Aşamasında Çevreye Etkileri Nelerdir ?

Elektrikli araçlarında hala çevresel etkileri var. İşte ana sorunlar ve bunların nasıl ele alınabileceğine dair bir rehber:

Günümüzde elektrikli araçların çoğu daha eski ve yaygın olarak kullanılmış bir teknoloji olan kurşun-asit pil teknolojisi yerine daha çok enerji depolayabilen lityum iyon pilleri kullanıyor. Anacak ABD'de kurşun asitli pillerin %99 u geri dönüştürülürken, lityum iyon piller için tahmini geri dönüşüm oranı yaklaşık %5 tir.

Connecticut Üniversitesi Kimya ve Biyomoleküler Mühendisliği Bölümü'nde profesör olan Radenka Maric, "Geri dönüştürülen lityum pillerin yüzdesi çok düşük, ancak zaman ve yenilikle bu artacak" dedi.

 Ricardo danışmanlık şirkenin verilerine göre benzinli araçlar üretilirken  ortalama 5.6 ton CO2 salınımı olurken bu miktar elektrikli araçların üretimi sırasında 8.8 ton olmaktadır. Üretilen 8.8 tonluk CO2 miktarının yarısı batarya üretim sırasında gerçekleşmektedir [2].

Fakat elektrikli araçlar birkaç ay içinde üretim aşamasında salınan emisyonları telafi etmektedir. UCS’deki (Union of Concerned Scientist) araştırmaya göre, daha büyük pillere sahip yeni Tesla modelleri söz konusu olduğunda bile yaklaşık bir yıl içinde bu ön emisyonları karşılamaktadır. Yaşam süreleri boyunca elektrikli arabaların benzinli arabalara göre yüzde 50’nin üzerinde emisyonda düşüş beklenilmektedir.

Kaynaklar:

https://sifiratik.co/2018/07/12/elektrikli-araclar-ne-kadar-yesil/

https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars

https://www.nytimes.com/

Bu haber 2881 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Continental, Lastik Aşınma Parçacıklarını Analiz Etmek İçin Vakum Teknolojisine Geçiyor... 01.12.2025
Alparslan Bayraktar, Türkiye Enerji Zirvesi’nde enerji piyasasıyla buluşuyor... 01.12.2025
Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı... 01.12.2025
Mercedes-Benz Türk’ün Bayi Ağı ve Yetkili Servis Yeniden Yapılanma Süreci Koluman Ankara ile Tam Gaz Devam Ediyor ... 01.12.2025
Toyota Pilotu Ogier WRC’deki 9. Dünya Şampiyonluğu’nu İlan Etti... 01.12.2025
Otokar’a 83,6 Milyon USD’lik COBRA II Siparişi... 01.12.2025
Şanlıurfa’da Kaçak Elektrik Denetimleri Sıklaştırıldı: Bir Haftada 2 bin 626 Abone Tespit Edildi ... 01.12.2025
CW Enerji Spora Destek Olmaya Devam Ediyor... 01.12.2025
SOCAR Fiber’e TSKB’den Dijital Altyapı Yatırımı İçin 10 Milyon Dolarlık Finansman... 01.12.2025
SEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, Vizyon Buluşmalarında Konuşmacı Olarak Yer Aldı... 01.12.2025
Schneider Electric, AVEVA ve ETAP OpenUSD İttifakına Katıldı... 01.12.2025
BYD’nin Elektrikli Kompakt Şehirli SUV’u ATTO 2 Rekabetçi Fiyatı ile Aralık Ayında Türkiye’de!... 01.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.