Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Elektrikli Aracımı Yağmurlu Havada Güvenle Şarj Edebilir miyim?

Güncelleme :14.05.2023

 Aracınızı yağmur altında kablosuz olarak şarj ederseniz ne olur? Aslında bu sorunun cevabını verirken işin içine enerji verimsizliği giriyor. Bu verimsizlik, aracı kablosuz şarj standına yaklaştırmanın zorluğu ile de birleşince işler biraz daha karışıyor. Çünkü bu sistem aslında evde telefonlarımızı şarj ettiğimiz gibi çalışsa da biraz daha farklı.

Elektrikli araçların yakın geçmişte hayatımıza hızla girdiğini düşünsek de elektrikli araçların tarihleri çok daha eskilere dayanmaktadır. 1835 yılında ilk elektrikli aracın Thomas Davenport tarafından Amerika’da üretildiğini söylersek şaşırır mısınız? Bir elektromıknatıs, bir pivot ve bir adet de aküsü bulunan araç şu anki elektrikli araçların atası sayılabilecek durumda.

Her elektrikli araç hareket enerjisini doğrudan araç üzerinde taşınan bir bataryadan alır. Bu batarya aracın yaptığı menzile bağlı olarak boşalmaya başlar ve yeniden doldurulmaya ihtiyaç duyar. Hibrit ve Plug-In hibrit araçlar ise kendi kullandığı elektriğin bir kısmını geri dönüştürerek kendisine yeniden enerji sağlayabilmektedir. Yeniden şarj işlemi için ise birden fazla farklı metot bulunmaktadır. Aracınızı evinizde şarj edebileceğiniz gibi, Türkiye’nin birçok noktasında bulunan şarj alanlarında da şarj edebilirsiniz. Peki, bu şarj işlemini yağmurlu havada, ıslak zeminde başlatmak ne kadar doğru?

Bu sorunun cevabı aracınızı şarj ettiğiniz alana ve aracınızın bakım, arıza durumuna göre değişmektedir. Örneğin herhangi bir arızası bulunmayan bir araç yağmur altında, karlı havada şarj etmeniz insan hayatını tehlikeye atmayacaktır. Çünkü şarj işlemi sırasında siz şarj istasyonundan aracınıza uygun adaptörü seçip, aracınıza takana kadar adaptörde ve kabloda enerji bulunmaz. Aracınıza kabloyu taktıktan sonra, aracınız gerekli kontrolleri yapana kadar geçen sürede bile aracınıza bir güç aktarımı olmayacaktır. Aracınız şarj istasyonu ile kablo aracılığıyla haberleşir ve bu haberleşme ortalama 5-10 saniye arası sürer. Bu süre zarfında kabloda, adaptörde güç aktarımı olmayacağı için aracınızdan ya da şarj noktasından akıma kapılma gibi bir durum olmayacaktır. Tabi ki yukarıda verilen cevap aracınızda ya da şarj noktasında herhangi bir arızanın olmaması durumunda geçerlidir. Biraz daha güvenli tarafta kalalım derseniz evinizdeki şarj noktanız için özel olarak tasarlanan Dış Mekân Dereceli Konnektör Kılıflarından da temin edebilirsiniz.

Uzmanların üzerinde durduğu nokta ise adaptörlerinizi, kablonuzu sudan mümkün olduğunca korumanızdır. Ancak yağmurda ve karda aracınızı şarj etmek güneşli havada şarj etmek kadar düşük riskli olmasa bile güvenlidir.

Peki, aracınızı yağmur altında kablosuz olarak şarj ederseniz ne olur? Aslında bu sorunun cevabını verirken işin içine enerji verimsizliği giriyor. Bu verimsizlik, aracı kablosuz şarj standına yaklaştırmanın zorluğu ile de birleşince işler biraz daha karışıyor. Çünkü bu sistem aslında evde telefonlarımızı şarj ettiğimiz gibi çalışsa da biraz daha farklı. Bazı firmalar örneğin BMW 5 Serisi Plug-In hibrit modellerinde bu işlemim demosu yapıldı. Araç sizi şarj noktasına tam hizalayacak şekilde yönlendiriyor. Bu yönlendirme işlemi sonrasında araç şarj modülü ile iletişime geçerek hiçbir kablo kullanmadan direkt olarak şarj işlemine başlıyor.

Bu kablosuz şarj işlemi enerji kaybına sebebiyet verse de kablo ile uğraşmaktan daha zahmetsiz olduğu kesin. Peki yağmurlu havada bu şekilde aracımızı şarj etmek güvenli mi? Aslında bu sorunun cevabı da evet. Çünkü aracınız kablosuz şarj standından enerji alırken tamamen havanın iletkenliğini kullanır. Fakat bu sizin elektrik akımına kapılmanızı sağlamaz. Bu teknoloji aynı şekilde kablosuz şarjı destekleyen akıllı cihazlarımızda olduğu kadar güvenlidir. Bu sistemlerin piyasaya arzından önce karşılaması gereken birçok standart bulunmaktadır.

Bu tür cihazlar güvenlik standartlarına uymak zorundadır. Elektromanyetik dalgaların insan sağlığına olan etkileri ile ilgili bazı uluslararası standartlar kullanılmaktadır. Bu standartlar aşağıda sıralanmıştır; 

• Radyo Frekanslı Elektromanyetik Alanlara İnsanları Maruziyetine İlişkin Güvenlik Sınırları 3 kHz - 300 GHz" Elektrik ve Elektronik Mühendisleri Enstitüsü (IEEE) (Pashael ve diğ, 2016) 

• Zamanla Değişen Elektrik, Manyetik ve Elektromanyetik Alanlara Maruziyetin,

 • Sınırlanmasına İlişkin Kılavuz (300 GHz'e kadar) Uluslararası İyonize Olmayan Radyasyondan Korunma Komisyonu (ICNIRP) (Pashael ve diğ, 2016) 

• World Health Organization (WHO) Electromagnetic (Pashael ve diğ, 2016)

Bu haber 2277 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
İhlas Holding, “yeşil dönüşüme” katıldı... 31.10.2024
Socar Türkiye'nin şirketi Millenicom'un satış süreci tamamlandı... 31.10.2024
Dicle Elektrik Ekipleri Kaçak Kontrolünde Tehdit Edildi... 31.10.2024
Naturelgaz, net karını 6 kat artırdı... 31.10.2024
İnci Holding 2023 Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayınladı... 31.10.2024
STAR Rafineri’nin ilk planlı bakım duruşu başarıyla sona erdi... 31.10.2024
Ekol Lojistik Enerjisini Güneş’ten Alıyor... 31.10.2024
Bakan Bayraktar: Elektrik ve doğal gazda devlet desteği büyük... 31.10.2024
Gazprom, Linde şirketinden tazminat istiyor... 31.10.2024
Ford Otosan, Girişimcilerle Bir Araya Geldi... 31.10.2024
Mercedes, Meme Kanseri Bilinçlendirme ve Farkındalıkla ilgili seminer düzenledi... 31.10.2024
Mercedes-Benz Türk, Kamyon Satış Bayileriyle Buluştu!... 31.10.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.