Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

2023'te elektrikli araçların payı yüzde 6,8'e ulaştı

Güncelleme :05.01.2024

Saf elektrikli araç satışları bu yıl pazara giren Tesla ve TOGG başta olmak üzere yeni markaların etkisiyle otomobil pazarının yüzde 6,8'ini oluşturarak ilk defa pazarın önemli bir kesimine ulaştı. 

    Elektrikli araç satışları, 2023 yılında kazandığı ivme ile otomobil pazarının yüzde 6,8'ini oluşturarak ilk defa pazarın önemli bir kesimine ulaştı.

Saf elektrikli araç satışları bu yıl pazara giren Tesla ve TOGG başta olmak üzere yeni markaların etkisiyle ilk defa ölçek kazandı. Elektrikli araçlar Nisan itibarıyla aylık bazda otomobil satışlarının yüzde 2'sini oluştururken, bu oran Ağustos ile birlikte yüzde 10'un üzerine çıktı.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından yayımlanan verilere göre elektrikli araç satışları Aralık ayında geçen yıla göre yüzde 643 artarak 11,289 adet oldu. Aralık'ta otomobil satışlarının yüzde 9'u elektrikli araçlardan oluştu.

Yılın tamamına bakıldığında 65,562 adet elektrikli araç satıldı. Sadece elektrikli araç üretenler arasında TOGG 19,583 adet ile en çok satış yapan marka olurken, Nisan ayında pazara giren Tesla'nın satışları yaklaşık 12,150 adet oldu. Pazara Kasım ayında giren Çinli BYD'nin satışları ise 839 adet oldu.

EKSİKLİKLER BÜYÜMEYİ YAVAŞLATABİLİR

Elektrikli araçlar her ne kadar yüzde 10 ile yüzde 60 arasında değişen oranlarda özel tüketim vergisine (ÖTV) tabi olsalar da benzeri donanımdaki akaryakıt motorlu araçlardan yüzde 70 ila yüzde 220 ÖTV alındığı için "vergi avantajı" taşıyorlar. Fark özellikle orta ve üst segmentteki araçlarda kendisini gösteriyor.

Elektrikli araçlar ayrıca bakım maliyetleri ve sübvansiyonlu elektrik sayesinde oluşan düşük giderler nedeniyle tüketicilerin ilgisini çekiyor.

Ancak uzmanlar Türkiye'de nüfusun şarj etmeyi zorlaştıran çok katlı yapılarda yaşaması, şarj ağının yeni kurulması ve araçların düzenli bakımları için tesislerin yetersizliği konusundaki endişeler nedeniyle satışlarda büyümenin yavaşlayabileceğine dikkat çekiyorlar.

Alımlar daha çok teknolojik ürünleri seven üst gelirli veya ikinci otomobilini alan tüketicilerden geliyor.

Bu haber 2056 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
İhlas Holding, “yeşil dönüşüme” katıldı... 31.10.2024
Socar Türkiye'nin şirketi Millenicom'un satış süreci tamamlandı... 31.10.2024
Dicle Elektrik Ekipleri Kaçak Kontrolünde Tehdit Edildi... 31.10.2024
Naturelgaz, net karını 6 kat artırdı... 31.10.2024
İnci Holding 2023 Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayınladı... 31.10.2024
STAR Rafineri’nin ilk planlı bakım duruşu başarıyla sona erdi... 31.10.2024
Ekol Lojistik Enerjisini Güneş’ten Alıyor... 31.10.2024
Bakan Bayraktar: Elektrik ve doğal gazda devlet desteği büyük... 31.10.2024
Gazprom, Linde şirketinden tazminat istiyor... 31.10.2024
Ford Otosan, Girişimcilerle Bir Araya Geldi... 31.10.2024
Mercedes, Meme Kanseri Bilinçlendirme ve Farkındalıkla ilgili seminer düzenledi... 31.10.2024
Mercedes-Benz Türk, Kamyon Satış Bayileriyle Buluştu!... 31.10.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.