Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Sürat Servis Platformu hem müşteriyi memnun ediyor hem de çevreyi koruyor

Güncelleme :29.07.2025

Türkiye’nin yüzde yüz yerli ve milli en büyük kargo şirketi Sürat Kargo, sahadaki operasyonları daha görünür, verimli, akıllı hale getirmek ve müşteri deneyimini uçtan uca dijitalleştirmek amacıyla Sürat Servis Platformu’nu hayata geçirdi. Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Platformun yaygın kullanımıyla, çağrı merkezi yükünde yüzde 20, teslim edilemeyen gönderi oranında yüzde 15’e kadar düşüş, kurye başına günlük teslimat sayısında yüzde 12’ye varan artış ile yakıt ve zaman tasarrufu gibi somut kazanımlar hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’nin yüzde yüz yerli ve milli en büyük kargo şirketi Sürat Kargo, yıllar boyunca elde ettiği operasyonel yetkinliğini müşteri deneyimine dönüştürebilmek için, kendi teknoloji ekipleri tarafından Sürat Servis Platformu’nu (SSP) geliştirdi. SSP, şirketin dijital vizyonuna paralel olarak sahadaki operasyonları daha görünür, verimli, akıllı hale getirmek ve müşteri deneyimini uçtan uca dijitalleştirmek amacıyla hayata geçirildi.

Konuyla ilgili bilgiler veren Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Müşterimizi her an dinlemek, sunduğumuz hizmeti sürekli iyileştirmek ve beklentilere daha hızlı yanıt verebilmek temel önceliklerimiz arasında yer alıyor. Sürat Servis Platformu, yalnızca bir yazılım değil; Sürat Kargo’nun müşteri deneyimini dönüştürme vizyonunun bir yansıması. Türkiye genelinde yaygınlaştırmayı hedeflediğimiz bu çözümle, tüm paydaşlarımızın hayatını kolaylaştıran, şeffaf ve güvenli bir teslimat deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda yatırımlarımıza kararlılıkla devam ediyoruz” dedi.

Platformun yaygın kullanımıyla birlikte çağrı merkezi yükünde yüzde 20’nin üzerinde azalma, teslim edilemeyen gönderi oranında yüzde 15’e kadar düşüş, kurye başına günlük teslimat sayısında yüzde 12’ye varan artışın yanı sıra yakıt ve zaman tasarrufu gibi somut kazanımlar hedeflediklerini anlatan Cem Oğuz şunları söyledi: “Bu etkiler, daha sürdürülebilir ve verimli bir dağıtım altyapısına geçişin temelini oluşturuyor. SSP ile rotalar daha verimli şekilde planlandığı için gereksiz araç hareketleri azalıyor. Başarısız teslimatların önüne geçilmesi ve evrak süreçlerinin dijitalleştirilmesi sayesinde yakıt tüketimi düşüyor, tekrar ziyaret ihtiyacı azalıyor, kağıt kullanımı en aza indiriliyor. Tüm bu unsurlar da karbon salımının azaltılmasına doğrudan katkı sağlıyor.”

SAHA OPERASYONLARI UÇTAN UCA YÖNETİLİYOR

SSP, sadece bir teslimat uygulaması değil; saha operasyonlarını uçtan uca yöneten bütünsel bir platform. Alıcıların kendi gönderileri üzerinde aktif yönetim olanaklarına sahip olmasını sağlayan bu platform, ‘Adresimdeyim, komşuma bırak, başka gün getir, SEN noktasına yönlendir’ gibi talepleri gerçek zamanlı olarak Sürat Kargo’ya iletebiliyor.  Böylece yeniden teslimat sürecine gerek kalmadan, anlık olarak takip ve yönlendirme yapılabiliyor. Teslimat öncesinde alıcılara, kurye bilgileri ve tahmini varış süresini görmelerini sağlayacak sayfaya bağlantıyı içeren bir SMS gönderiliyor. Burada adreslerine kaç durak kaldığı bilgisini de paylaşarak müşterilerin kendi planlamalarını yapabilmelerini ve gerekirse dinamik yönlendirme seçeneklerinden biri ile gönderilerinin yolculuğunu değiştirebilmeleri sağlanıyor.

Sürat Servis Platformu’nun bir parçası olan Sürat’li Esnaf Noktaları (SEN), kargo teslimatını daha esnek ve erişilebilir hale getiriyor. Türkiye genelindeki yaygın esnaf noktaları aracılığıyla teslimatlar bu noktalardan gerçekleştirilebiliyor; aynı zamanda e-ticaret iadeleri de kolayca yapılabiliyor.

Bu haber 4821 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Continental, Lastik Aşınma Parçacıklarını Analiz Etmek İçin Vakum Teknolojisine Geçiyor... 01.12.2025
Alparslan Bayraktar, Türkiye Enerji Zirvesi’nde enerji piyasasıyla buluşuyor... 01.12.2025
Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı... 01.12.2025
Mercedes-Benz Türk’ün Bayi Ağı ve Yetkili Servis Yeniden Yapılanma Süreci Koluman Ankara ile Tam Gaz Devam Ediyor ... 01.12.2025
Toyota Pilotu Ogier WRC’deki 9. Dünya Şampiyonluğu’nu İlan Etti... 01.12.2025
Otokar’a 83,6 Milyon USD’lik COBRA II Siparişi... 01.12.2025
Şanlıurfa’da Kaçak Elektrik Denetimleri Sıklaştırıldı: Bir Haftada 2 bin 626 Abone Tespit Edildi ... 01.12.2025
CW Enerji Spora Destek Olmaya Devam Ediyor... 01.12.2025
SOCAR Fiber’e TSKB’den Dijital Altyapı Yatırımı İçin 10 Milyon Dolarlık Finansman... 01.12.2025
SEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, Vizyon Buluşmalarında Konuşmacı Olarak Yer Aldı... 01.12.2025
Schneider Electric, AVEVA ve ETAP OpenUSD İttifakına Katıldı... 01.12.2025
BYD’nin Elektrikli Kompakt Şehirli SUV’u ATTO 2 Rekabetçi Fiyatı ile Aralık Ayında Türkiye’de!... 01.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.