Haber Ekonomi


Haberler > Lojistik Başlıkları

Hitit ve Pegasus’tan Küresel Başarı

Güncelleme :25.09.2025

Hitit ve Pegasus Hava Yolları, modern havayolu perakendeciliğinde önemli bir başarıya imza attı. Dünyanın havayolu perakendeciliği alanında hayata geçen en kapsamlı çözüm platformu olan Hitit Oxygen sayesinde Pegasus, yolcu deneyimini zenginleştiren tamamlayıcı seyahat ürünlerini artık  endirekt satış kanalları üzerinden de sunmaya başladı. Hitit ve Pegasus’un bu iş ortaklığı, yolcu deneyimini zenginleştirerek küresel havacılık endüstrisinin dijital dönüşümüne de ilham veriyor.

 Havacılık ve seyahat yazılımı alanında küresel teknoloji sağlayıcısı Hitit ile dünyada teknolojiyi en iyi kullanan üç havayolundan biri olma hedefiyle çalışan Türkiye’nin öncü havayollarından Pegasus Hava Yolları, modern havayolu perakendeciliği alanında önemli bir küresel başarı hikâyesi ortaya koydu. İki şirket, dünyanın canlı kullanıma girmiş en büyük Modern Havayolu Perakendeciliği platformu olan Hitit Oxygen’e dair hazırladıkları ortak vaka çalışmasıyla bu dönüşüm sürecini sektöre örnek olacak şekilde paylaşıyor.

 Havayolu sektöründeki düşük kâr marjları, gelir kanallarını çeşitlendirmeyi kritik bir öncelik haline getiriyor. Bu noktada geleneksel ek hizmetlerin ötesine geçip, yolcu deneyimini zenginleştiren seyahat ürünlerini yalnızca havayolunun kendi kanallarıyla değil, tüm diğer satış kanalları üzerinden sunmak büyük önem taşıyor. Hitit’in, küresel havacılık endüstrisinin en önemli teknoloji atılımı olarak görülen bu dönüşüme liderlik etmek üzere geliştirdiği Hitit Oxygen, ilk olarak Pegasus ile hayata geçmiş bulunuyor.

 Bu dönüşümün merkezinde, IATA’nın NDC (Yeni Dağıtım Kabiliyetleri - New Distribution Capability) ve ONE Order standartlarına dayanarak geliştirilmiş olan Hitit Oxygen Teklif ve Sipariş Yönetim Sistemi bulunuyor. Pegasus ile hayata geçirilen Hitit Oxygen, bugün itibarıyla dünyanın canlı kullanıma geçmiş en büyük Modern Havayolu Perakendeciliği uygulaması konumunda.

 2026 sonuna kadar 12 milyondan fazla yolcu işlemi

Hitit Oxygen sayesinde Pegasus, endirekt satış kanallarından gelen yolcularına esnek ve kişiselleştirilmiş teklifler sunarken, yardımcı hizmet gelirlerini artırma ve operasyonel süreçlerini kolaylaştırma imkânına kavuştu. Halihazırda aktif olarak kullanılan sistemin, gelecek yılın sonuna kadar 12 milyondan fazla yolcuyu işleme alması bekleniyor.

 Pegasus’un dijitalleşme stratejisinde kritik bir rol oynayan bu dönüşüm hem havayolu hem de teknoloji sağlayıcı tarafında sektöre örnek teşkil eden bir başarı hikâyesi yarattı. Hitit ve Pegasus’un birlikte hazırladığı vaka çalışması, modern havayolu perakendeciliğinin yolculara sağladığı faydaları ve sektöre kazandırdığı yeni iş modellerini detaylı şekilde ortaya koyuyor.

 Hitit Genel Müdürü Nevra Onursal Karaağaç, iş birliği hakkında şunları söyledi: “Havacılık sektörü düşük kâr marjları ve yoğun rekabet koşullarıyla büyük bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Pegasus ile hayata geçirdiğimiz Hitit Oxygen, yalnızca operasyonel verimlilik sağlamakla kalmıyor; yolcuların çok daha kişisel ve kesintisiz bir deneyim yaşamasına olanak tanıyor. Bu ortak başarı hikâyesiyle, modern havayolu perakendeciliğinin geleceğini şekillendirmeye katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz.”

 Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, misafirlere uçuş öncesinden sonrasına kadar kesintisiz ve zenginleştirilmiş bir deneyim sunmak üzere dijitalleşmeyi işin merkezine aldıklarını vurguladı. “Bu kapsamda hayata geçirilen Hitit Oxygen projesi ile, IATA’nın en güncel dijital standardı OOMS’e adaptasyon sayesinde Pegasus artık seyahati tamamlayıcı ek ürünlerini endirekt satış kanalları üzerinden uçak biletiyle tamamen entegre şekilde sunabiliyor. Bu yenilik, misafirlerin uçuş öncesinden sonrasına kadar bütünleşik ve gelişmiş bir deneyimi farklı satış kanalları üzerinden de deneyimleyebilmesini hedefliyor. 

 Hitit ve Pegasus’un ortaklaşa hazırladığı bu çalışma, havacılık sektöründe dijital dönüşüm yolculuğuna çıkmayı planlayan diğer havayolları için de teşvik edici bir iş ortaklığı örneği sunuyor.

Bu haber 3318 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Continental, Lastik Aşınma Parçacıklarını Analiz Etmek İçin Vakum Teknolojisine Geçiyor... 01.12.2025
Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı... 01.12.2025
BYD’nin Elektrikli Kompakt Şehirli SUV’u ATTO 2 Rekabetçi Fiyatı ile Aralık Ayında Türkiye’de!... 01.12.2025
Mercedes-Benz Türk’ün Bayi Ağı ve Yetkili Servis Yeniden Yapılanma Süreci Koluman Ankara ile Tam Gaz Devam Ediyor ... 01.12.2025
TANAP, Enerji Jeopolitiğini Yeniden Şekillendirdi ... 30.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.