Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Pirelli, İsim Sponsoru Olduğu İtalya’daki İkinci Yarışta ‘Prestij’ Vurgusu Yapacak

Güncelleme :17.04.2021

İtalya’daki ikinci yarış için bir kez daha Pirelli’nin Formula 1 lastik serisinin ortasından hamurlar önerildi.

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİ

İtalya’daki ikinci yarış için bir kez daha Pirelli’nin Formula 1 lastik serisinin ortasından hamurlar önerildi. Pirelli, İmola yarışı için C2 hamurlu P Zero Beyaz sert, C3 hamurlu P Zero Sarı orta ve C4 hamurlu P Zero Kırmızı yumuşak lastikleri seçti. Bu hamurların daha önce kullanıldığı sezonun ilk yarışı olan Bahreyn’de farklı stratejiler tercih edildi. 

Bu seçimler, yaklaşık altı ay önce gerçekleşen İmola yarışıyla aynı olmakla birlikte bu yıl lastik yapısının değişmesi sayesinde dayanıklılık artıyor ve daha düşük basınç kullanımıyla aşırı ısınmaya daha fazla direnç sağlanıyor. Sadece bir 90 dakikalık antrenmanla koşulan 2020 yarışından sonra bu yıl İmola’da birer saatlik üç serbest antrenman seansı olacak. 

C2, C3 ve C4 lastikleri çeşitli yetkinliklerinden ötürü seçildi. Bu lastikler, İmola pistinin değişken özelliklerine ve ilkbahar mevsiminde görülebilen farklı hava koşullarına iyi uyum gösteriyor. Zira bu yıl Avrupa sezonu son senelere kıyasla daha erken başlıyor. 

 PİST ÖZELLİKLERİ 

Imola, klasik bir pist olarak değişik virajlar ve hızlar içeren karma yapısıyla bir otomobilin performansını her açıdan test ederek büyük bir teknik zorluk sunuyor. Pistte 2006 yılından bu yana sadece bir kez F1 yarışının hem geçen yıl hem de geç sonbahar koşullarında gerçekleşmiş olmasından dolayı takımların yararlanabilecekleri fazla veri bulunmuyor. 

Yer yer oldukça dar olan pist, geçiş anlamında da zorluklar yaratıyor ve stratejinin önemini vurguluyor. Geçen yıl, strateji yarışın sonlarına doğru giren güvenlik aracından (ve başlarındaki sanal güvenlik aracından) etkilenmişti. Orta ile başlayan Lewis Hamilton, üç hamuru da kullanarak yarışı kazanmıştı. Güvenlik aracı olmasa pilotların çoğu muhtemelen tek pit stop stratejisini seçecekti. İmola’da pit stopların yaklaşık 25 saniye sürmesi de zaman kaybı olarak görüldüğü için tek pit stop stratejisi tercih ediliyor. 

Geçen yıl Grand Prix öncesi yenilenmesine rağmen, saatin ters yönünde koşulan İmola pistinin yüzeyi hâlâ oldukça engebeli; bazı büyük bordürlerin de olduğu dikkate alındığında otomobillere ve pilotlara çok iş düşüyor. 

İmola’da hafta sonunda destek yarışları olmayacak. Bunun tek istisnası olarak Formula 3’ün bir kademe altındaki tek pilotlu uluslararası yarışlara giden ilk basamak niteliğindeki “Formula Regional by Alpine” yarışı koşulacak. Yüzeyde fazla kauçuk birikimi olmayacağı için bu durum F1 açısından pistin evrimini etkileyecek. Pirelli’nin tek resmi lastik tedarikçisi olduğu Formula Regional yarışında her hafta sonu için aynı özellikli ikişer set olmak üzere düz yarış lastikleri ve ıslak lastikler sağlanacak. Bu yepyeni serinin ilk turu İmola’da koşulacak. 

 MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL SPORLARI DİREKTÖRÜ 

“Bahreyn’deki heyecanlı başlangıcın ardından Imola için de bire bir aynı lastikleri öneriyoruz. Çok farklı özelliklere sahip olan Imola pistini isim sponsoru olarak ziyaret edeceğimiz ve ‘Made in Italy’ prestijini dünyaya göstermeye yardımcı olacağımız için heyecanlıyız. Imola’daki son yarış sadece altı ay önce gerçekleşmiş olmasına rağmen Nisan’daki koşullar Kasım ayına kıyasla farklı olacaktır. Elbette, lastik yapısı da değişti. Buradaki son yarışta olduğu gibi takımların yine tek pit stop stratejisini tercih etmesini bekliyoruz. Pit stoplarda kaybedilen zaman ve geçişlerin nispeten zor olması da bu tercihi destekliyor. Güvenlik aracı geçen yıl büyük fark yaratmıştı; bu nedenle Avrupa’ya döndüğümüz hafta sonuna yaklaşırken akıllarda pek çok soru var.”

Bu haber 890 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Aras Kargo’dan huzurevi sakinlerine bayram sürprizi... 15.05.2021
Karsan’dan Mersin’e 30 Adetlik CNG’li Menarinibus Citymood Teslimatı!... 15.05.2021
Tüpraş, Sokak Hayvanlarının Yiyecek İhtiyacı için Desteğini Sürdürüyor... 15.05.2021
İklim değişikliği ile mücadelede her yıl 4,4 trilyon dolar temiz enerji yatırımı gerekiyor... 15.05.2021
Karadeniz Holding Lübnan’da elektrik üretimini durdurdu... 14.05.2021
Dönmez: "Türkiye'nin kurulu gücünün % 50'den fazlası yenilenebilir kaynaklardan"... 14.05.2021
IEA Başkanı Fatih Birol: “Jeotermal ve hidroelektrik daha fazla dikkat gerektiriyor”... 14.05.2021
İsrail, olası roket saldırılarını bekleyerek Tamar gaz sahasını kapattı... 14.05.2021
Siemens Energy Türkiye Üst Yöneticisi Dinçer: Gelecekte hidrojen ihraç eden bir ülke olabiliriz... 14.05.2021
ABD'de saldırıya uğrayan petrol hattının yeniden açılması için korsanlara 5 milyon dolar ödendiği iddiası... 14.05.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.